juli 2013

21.juli: Innblikk i en uvirkelig krig

Vietnamkrigen står idag som en av de mørkeste krigene i verdens historie. Og kanskje en av de krigene vi har lært aller minst om på skolen. Hvorfor? Min teori er at amerikanerne skammer seg, og at ...

Kongsbergekspressen

Landet, opptelt og oppsamlet. Neste (og siste) stopp: Kongsberg! Nå er det bare å begynne å planlegge neste ferie.. og neste fab4samling..og neste søstertur.. En verden av muligheter-og fortsatt ...

Going home...

Siste dag i Singapore, i Asia og i livets glade feriedager... Flyet går om seks timer, og det er mye blandede følelser. Trist å forlate Liz, Singapore og deilig asiatisk mat (og prisene utenfor Sin...

Expatlife

Vi besøker Liv, Kjetil og Mia i deres fantastiske leilighet i Holland Village idag. Sola mangler, men vi har bada og sløva på bassengkanten allikevel. Expatlivet frister mer og mer!

Back in Chinatown

Singareunion!!!!! Livet i Singapore er mildt sagt fantastisk! Første kveld ble tilbragt på El Patio i Holland Village (frossen margaritas er fortsatt NAM!), og igår feiret vi beste Lives 19års dag...

Regn!

Himmelen har åpnet seg over flyplassen, og det vil nok ganske snart bli arrangert svømmeturnering på rullebanen. Vi tar litt mat, kikker på galskapen og håper at Tiger Airways mot all formodning ha...

20.juli: Reunited in HCMC!

Det er veldokumentert i denne bloggen at jeg har en helt egen evne til å se de jeg venter på LENGE før de i det hele tatt er i nærheten. Lørdag var intet unntak, og denne gangen var det spesielt et...

18. - 20.juli: Søstrene Ekanger vimser i Ho Chi Minh City

Ettersom dagene i HCMC er delt i to hovedkategorier - med og uten Kjersti og Stian, tenkte jeg at det kunne passe seg å smelle alt vi gjorde før de kom inn i et innlegg. Hvorfor? Fordi jeg er lat! ...

Status HCMC

HCMC er rett og slett ganske herlig, og reisefølget enda bedre! Treern er den heldig innehaver av et nesten klart innlegg, men så lenge selskapet er godt og drinkmuggene ligger på ca 30 kr skjer ...

Sammen!

Endelig er vi sammen med verdens besteste Kjersti og Stian!! Nå skal vi kooose oss i HCMC i tre dager og deretter i Singapore. Livet smiler :)

ReiselederLine tipser: Hotellpriser i Vietnam

Runa og jeg har virkelig skeia ut på dette siste hotellet vi nå bor på (i Vietnam-sammenheng selvsagt, det kan ikke måle seg med MBS i Singapore). Her betaler vi nesten 2 400 NOK for fem netter, og...

16.-18.juli: Phan Thiet - Brun over, hvit under og lyse, lyse rød på stumpen

Det finnes ikke den ting barnesanger ikke kan brukes til. I denne sammenhengen er det en modifisert versjon av Helene Harefrøken som beskriver søstrene Ekangers møte med dårlig vær i Vietnam. Sola ...

14. & 15.juli: Avskjed med Hong Kong, kræsjlanding i Singapore, overveldet av Ho Chi Minh City

BloggLine kommenterer:Noen ganger er det å holde bloggen oppdatert kanskje det aller kjipeste i verden. Om noen kunne funnet opp en gadget som bare skrev inn det jeg tenkte, la bildene slik de skul...

13.juli: Harrytur til Kina

Pernille og jeg har vært i overkant gode til å dra på harrytur til Strömstad sammen fra Ås. Denne gangen var det i overkant langt til Nordbysenteret - men det var derimot svært kort til Shenzhen - ...

Welcome to paradise!

Vi har forlatt kaotiske Ho Chi Minh City til fordel for denne triste utsikten. Etter en bedagelig lunsj skal vi nå teste badevannet har vi tenkt-det er litt overskya, men svømming er tross alt sunt...

12.juli: Big buddha, big beer

Ettersom vi alle tre sov skremmende lite natt til i dag grunnet tidlige flyavganger, var det tre trøtte jenter som la seg i går og tre jenter som våknet svært fornøyde etter åtte timer søvn. Tre ru...

En hilsen fra Changi!

Vi har tilbragt noen timer med elendig nett på utsiden, og noen fine timer på teppegulv under stjålet Swisspledd med bra nett på innsiden. Hong Kong er ikke helt up to date - og det er næggukke vi ...

11.juli: Hong Kong baby!

Over seks år har gått siden søtten nordmenn og en spanjol satte kursen mot Hong Kong for en weekendtur. Denne gangen er vi betydelig færre ? men kl 09:56 landet Eva (Hello Kitty) Airlines i Hong Ko...

Hællæ katta!

Gjett hvem som var en lykkelig Line tidligtidlig om morgenen 11.juli? Jepp, undertegnede! For jammen var det ikke terminal 2 - vår terminal - som var den berømte Hello Kitty-terminalen på Taipei In...

10.juli: Varme kilder, svette tryner, stinkende markeder

Det er mange utfordringer med det å turiste på Taiwan - hovedutfordringen ligger i det at svært få snakker engelsk. Dette gjør oss, som dessverre ikke snakker mandarin, litt lost in translation sto...

9.juli: Panda!

Helt siden vi begynte å planlegge denne turen, og det å dra innom Taipei kom opp som et alternativ, har det stått en ting i hodet på oss (og kanskje særlig Runa): PANDA! Taipei zoo er nemlig hjem t...

Øyeblikkets utsikt

Vi leste i våres at folk drar på flyplassferie til Singapore, Seoul og Hong Kong. Vel, jeg sitter på gulvet på flyplassen i Hong Kong for øyeblikket og ser et eneste underholdningstilbud: en vendin...

Drinks by the bay

Livet i Hong Kong er et perlekjede av opplevelser, absurditeter, shoppingmuligheter og øl. For å få et avbrekk fra denne harde virkeligheten nyter vi nå noen drinker nede ved sjøsiden på Kowloon me...

BannanLine!

Gjett om vi lo da vi så hva den ene MRTlinja het i Taipei. Bannan Line er jo åpenbart en betegnelse av meg når jeg spiser banan - vi uttaler jo banan "bannan" på Kongsbergsk. Glade tider! Nettet p...

8.juli: Latskapsmandag

Mandager i Taipei er en slags sabbatdag hvor alt av turistyndlinger (nesten) er stengt. Alle museer, opplevelsessentere og aktiviteter slapper av etter helga - og etter å ha vært en uke på konstant...

HongKong-reunion

Vi sitter i sola på the peak i Hong Kong og drikker Tsingtao, nyter varmen og skravler med verdens beste Pernille. Livet i Asia er eksepsjonelt godt idag! :)

Runa goes Asian

Siste dag i Taipei nærmer seg slutten - imorgen tidlig, 04:30 for å være pirkete, går bussen til flyplassen og reisen mot Hongkong og verdens beste Pernille er igang. Siste del av dagen ble brukt...

Et hjem for oss, et hjem for meg..

In other news - leilighetsjakt i Kristiansund er åpenbart fullt gjennomførbart fra Asia så lenge man har gode hjelpere hjemme i Norge. Takket være mamma og min nye sjef Arild (TAKK!) har jeg nå fåt...

7.juli: HOT in Taipei!

Vi våknet etter noen gode og noen ikke fullt så gode timer med søvn i vår vindusløse verden, og bestemte oss for å legge Taipei for våre føtter. Hvordan været var, var jo ikke lett å forutse, men M...

6.juli: Det går i 150!

Siste dag i KL etter et opphold som fløy forbi med sightseeing, snodig mat, rare folk og flotte opplevelser. Vi startet selvsagt dagen med frokost, pakking og forsøk på å få alt for mange kilo koff...

5.juli: Lokalkunnskap søkes

Denne dagen innså vi, kanskje som et resultat av at vi for første gang tok på reine shortser, hvordan frokosten fungerte, så denne ble nytt på hotellet. Deretter var det out and about igjen, med st...

4.juli: Opplevelsesdag i Kuala Lumpur

Vi våknet torsdag morgen til full forvirring om frokostforholdet, og da det var kaos i lobbyen bestemte vi oss for å bare gå på Starbucks. Dårlig idé, for den frokosten var ikke videre god. Kjøttde...

3.juli: Manãnamanãna og ankomst Kuala Lumpur

Nå som treern har fått internett og vi har fått øl, tenkte vi at det var på tide å begynne oppdateringsbonanza. Det har kun blitt mobilinnlegg siden Singapore, så for å holde bloggen semikronologis...

Hello Kitty!

Ettersom vi bare lever en gang spiste vi idag dessert før middag-hos Hello Kitty! Sykeste og søteste jeg har sett! Nå har vi satt opp camp på en wifirestaurant som visstnok serverer enormt gode b...

Wet in Taipei!

Da vi trodde at det ikke kunne bli noe særlig våtere (34 grader = ny svetterekord for oss begge), åpnet himmelen seg i en enorm tordenbyge. Det regner så mye at veiene har blitt til små elver, og m...

Hurra for Kristian!!

Idag blir verdens fineste storfetter 23 år, og vi feirer selvsagt dette. Det går dog litt hardt for seg når søstrene Ekanger får tilgang på to mugge øl for under hundrelappen, og følgelig ønsker Ru...

Tanker fra happy hour i KL

Hadde jeg båret på pcen så ville happy hour på Hard Rock vært det optimale stedet å oppdatere bloggen på. På den andre siden: Hadde jeg båret på pcen hadde jeg vært så stiv i nakken at billig øl ik...

Kaffe i KL

I skrivende stund nyter Runa dagens kaffe på en starbucks i Jalan Sultan Ismail mens jeg er opptatt av å søle juice eller vann på låret med jamne mellomrom. En hver form for nedkjøling osvosv... Ev...

Frokostutsikt

Vi droppet morgenbadet til fordel for et spektakulært show av lyn og torden over havna. Naturen er ganske fasinerende. Nå nyter vi egg, bacon og røkelaks i 57.etasje. Trist liv altså..

Øyeblikk i Singapore

Nå som jeg har begynt på øl nr tre får jeg lov til å skrive dagens siste innlegg - det er jo greit å være oppdatert herfra, for når neste innlegg kommer er noe ukjent. Vi får se hva Kuala Lumpur ha...

Marina Bay Sands - et liv i utsiktsklassen

Da verdens fineste lillesøster og reisefølge fylte 25 år her i vinter var vi allerede godt i gang med planleggingen av denne turen. Jeg fant derfor ut at den beste gaven hun kunne få, var en opplev...

Welcome to Singapore

Lite hadde endret seg på Changi på seks år - det negative inkludert, så vi fikk æren av trippelt så lang dokø grunnet urenslige asiatere denne gangen også. Digg! Når vi kom til passkontrollen gikk ...

No ska vi færra te Singapore

Søndag ettermiddag, etter en intensiv nedtelling som tidevis gikk i timinutters-intervaller, satte endelig Ekanger Tur & Transport nesa mot Gardermoen. Ettersom reisefølget var av det celebre slage...

Luksuslivet

Vi har akkurat sjekket inn på Marina Bay Sands, og skal det neste døgnet holde hus i 47 etasje. Foreløpig er det litt absurd å ha telefon på do, men utsikten er det i allefall ingen ting å si på! N...

Fremme!

Nesten tjue timer på reisefot fra Kongsberg, men i Chinatown ventet fortauskafeen jeg forelsket meg i for sju år siden med samme sjarm, service og fantastiske, kalde tiger! Vi har det mildt sagt bra!

Reisefølget

Når dette publiseres er vi laaaaangt oppi lufta, men før jeg skrur av treern og leggern i sekken (han skal selvsagt få være med) tenkte jeg at jeg skulle presentere reisefølget: Denne fabelaktige ...
Line

29, Kongsberg

Blakk globetrotter med seriøs reiselyst :P De bildene jeg ikke har tatt selv er hentet hos google om ikke annet er oppgitt. Ønsker du å kontakte meg, kan du maile meg på line_ekanger@hotmail.com