Dag 7: Retur til New York

Tirsdag morgen var vi tidlig oppe, pakka siste rest og hoppa i lille bil. Denne har oppført seg eksemplarisk disse dagene, men vi kjørte så lite at konklusjonen er; Vi hadde ikke trengt bil - vi hadde klart oss med taxi! Dette er derfor tips til folk som skal til Orlando: Ikke hør på alle som går opp i fistell over at dere ikke har tenkt å leie bil. Dersom du tror at dere ikke trenger det, så gjør dere antagelig ikke det. Jaja.. Nå kan jeg i alle fall si at jeg har kjørt og Runa har navigert på amerikanske veier med GREAT success!

Vi fant veien tilbake til flyplassen, fant leiebilavleveringa og fikk sjekket inn. Og så var det endelig frokosttid, flytid og cookiestid. Flyturen var ganske så shaky for amerikanerne - eller en helt normalt vestlands- / nordlandstur for nordmennene... Jeg strikka hele veien foråsidetsånn... Det var mye rart med våre medpassasjerer denne turen, så vi har behov for å innføre noen skjerpingser.  Vurderer derfor å lage en "Slik er man flypassasjer"-video på YouTube...Vi kom uansett frem til NY, og klarte å komme av flyet etter hvert.. Så ble vi kvitt bagasjen til Runa, fant øl og burger, og så ble jeg påkjørt av en koffert... Live og Astrid hadde kommet!!!

Vi forlot Runa på flyplassen med litt under tre timer til avgang (god tur!), og kom oss inn til New York hvor vi fikk en herlig rusletur i vårværet opp til hotellet på 36th St (Vi har utsikt til Empire State!!). Hotellet var knall - selv om det ikke er helt plass til bagasjen så hadde dem i det minste bar. Astrid og jeg tok derfor en øl mens Live dusjet. Perfekt! Så tok vi subwayen sørover, og ruslet så langs elva. Brooklyn Bridge i solnedgang dag 1 begynner å bli en finfin tradisjon - og den blir ikke mindre vakker :-)

Vi avsluttet dagen med massasje (fot og legg) i Chinatown og fantastisk god japansk mat, og så subwaya vi hjem for å sove litt i konvolutt.. Perfekt start på turen!

Én kommentar

Iselin Renée

30.04.2015 kl.08:13

Så flotte bilder :)

Skriv en ny kommentar

Line

29, Kongsberg

Blakk globetrotter med seriøs reiselyst :P De bildene jeg ikke har tatt selv er hentet hos google om ikke annet er oppgitt. Ønsker du å kontakte meg, kan du maile meg på line_ekanger@hotmail.com